اگر می‌خواهید به راحتی وارد دانشگاه شده و با استانداردهای دانشگاه تهران در کیش درس بخوانید؛ پیشنهاد می‌کنم حتما به سراغ انتخاب رشته در دانشگاه پردیس کیش بروید. این مؤسسه آموزشی، تمامی خدمات و مزایایی که دانشگاه شریف کیش ارائه می‌دهد، را به شما ارائه خواهد داد. از آنجایی که این دانشگاه به همان اندازه دانشگاه شریف کیش فعالیت دارد، در سطوح پایان‌ نامه‌ ها و تحقیقات عمیق‌ تر بسیار پویا و فعال است؛ و در دیگر مقاطع نیز به طور محدود فعالیت دارد.

فهرست مطالب

دانشگاه پردیس کیش

تاریخچه دانشگاه پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران

دانشگاه تهران به میانگین موسسات و سازمان‌ های مرتبط با آموزش عالی کشور، از هر زاویه و جنبه‌ ای بهره‌ وری بالایی دارد. در واقع، این دانشگاه از زاویه‌ های مختلفی مانند سابقه و تاریخچه، تدریس توسط اساتید برجسته و بالا رتبه، تحصیل دانشجویان برتر، تعداد زیاد دانشجویان، استادان و کارکنان، شهرت مدارک تحصیلی در داخل و خارج، ارتباط و تعامل با دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای صنعتی، اداری و اجرایی، داشتن کتابخانه‌ ها و آزمایشگاه‌ های پرسود، تنوع رشته‌ ها، دانشکده‌ ها و مراکز مرتبط و … در رده‌ بندی معیارهای اهمیت و شهرت دانشگاه‌ ها، به موقعیت برتری دست یافته است. بدیهی است که دانشگاه تهران با تلقین عباراتی چون “دانشگاه مادر” و “نماد آموزش عالی” شناخته شده است. بهره‌ برداری بجا و منطقی از این جایگاه، باعث ایجاد پردیس بین‌ المللی کیش شده است که در سال 1386 در جزیره زیبای کیش تأسیس شده و به عنوان یک قطب فخر آفرین از دانشگاه تهران تلقی می‌ شود. این پردیس با رعایت قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر تصمیم هیأت امنای دانشگاه تهران، مطابق با اساسنامه و دستور العمل‌ های مربوطه فعالیت می‌کند. اهداف اساسی این پردیس، طبق سند اساسنامه خود، در خط مقدم برنامه‌ های آتی قرار دارد. اهم اهداف پردیس عبارتند از تربیت نخبگان تخصصی، تطبیق با استانداردهای جهانی در آموزش عالی، ترویج آموزش عالی در مناطق آزاد، بهره‌ گیری از تمامی امکانات دانشگاه تهران برای جذب دانشجویان بین‌ المللی، شرکت در رقابت‌ های جهانی برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، جذب دانشجویان داخلی و خارجی، ارتقاء شاخص‌ های علمی دانشگاه، و توسعه مرزهای دانش. در حال حاضر، بیش از 2600 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌ های فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم پایه، هنر و علوم انسانی در پردیس کیش تحصیل می‌کنند. این دانشجویان از تخصص و دانش اساتید برجسته دانشگاه تهران بهره‌ برداری کرده و تاکنون حدود 2700 نفر از این پردیس فارغ‌ التحصیل شده‌اند.

دانشگاه پردیس کیش

آدرس دانشگاه پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران روی گوگل مپ

آشنایی با راه‌ های ورود به دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به آزمون کنکور در سال 1403

 افراد علاقمند به ثبت‌ نام در دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به شرکت در آزمون کنکور، می‌توانند در هر نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در سال 1403، با مراجعه به وب‌ سایت azmoon.org، از میان لیست رشته‌ های مختلف دانشگاه پردیس کیش در مقاطع کاردانی و کارشناسی در گروه‌ های آموزشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، رشته مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به ثبت‌ نام می‌ کنند.

دانشگاه پردیس کیش، از دانشگاه‌ هایی با شهریه است که 2 بار در سال، در مقاطع کاردانی و کارشناسی، دانشجو پذیرش می‌ دهد. این پذیرش می‌ تواند به صورت پیوسته و یا ناپیوسته انجام شود و بر مبنای سوابق تحصیلی افراد انجام می‌ پذیرد. اشخاصی که شرایط لازم برای ثبت‌ نام بدون کنکور در دانشگاه پردیس کیش را دارند، می‌ توانند در زمان تعیین‌ شده توسط دانشگاه، مراحل ثبت‌ نام خود را تکمیل نمایند.

یکی از مراحل اساسی در فرآیند ثبت‌ نام، کسب آگاهی و اطلاعات از لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به کنکور در سال 1403می‌ باشد. این مرحله، پیش‌ نیاز بسیار مهمی برای داوطلبان است و قبل از شروع فرآیند ثبت‌ نام باید با لیست رشته‌ های موجود در دانشگاه آشنا شوند. در ادامه، لیستی از این رشته‌ ها در سطوح مختلف تحصیلی (کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته) ارائه می‌ گردد.

دانشگاه پردیس کیش

در سال 1403، دانشگاه پردیس کیش گزینه‌ های متنوعی را برای ورود به دوره‌ های تحصیلی خود ارائه می‌ دهد که نیازی به شرکت در آزمون کنکور ندارد. این راه‌ ها به دانش‌ آموزان این امکان را می‌ دهند که با استفاده از سوابق تحصیلی خود یا امتحانات ویژه وارد دانشگاه شوند. به عنوان مثال:

  1. امتحان ویژه دانشگاه پردیس کیش: این امتحان‌ ها بر اساس دروس مرتبط با رشته‌ های مورد نظر برگزار می‌ شوند و دانش‌ آموزان با موفقیت در این امتحان‌ ها می‌ توانند وارد دانشگاه شوند.

  2. ارائه سوابق تحصیلی: دانش‌ آموزانی که در مقاطع پیشرفته تحصیل کرده‌ اند (مانند دیپلم‌ های فنی حرفه‌ ای یا کاردانی) می‌ توانند با ارائه سوابق تحصیلی خود به دانشگاه درخواست ورود دهند.

  3. مصاحبه شخصی: دانشگاه ممکن است برای برخی از رشته‌ ها مصاحبه‌ های شخصی برگزار کند تا علاقه و توانایی داوطلبان را ارزیابی کند.

دانشگاه پردیس کیش

رشته های بدون کنکور دانشگاه پردیس کیش

 لیست رشته‌ های موجود در مقطع کاردانی دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به کنکور در سال 1403

همان‌ طور که اشاره شد، دانشگاه پردیس کیش در هر سال، دو مرتبه به منظور پذیرش دانشجویان ورودی مهر و بهمن، بدون نیاز به آزمون کنکور، اقدام می‌ کند. این به این معناست که دانشجوها بر اساس تاریخچه تحصیلی خود به این دانشگاه پذیرش می‌ یابند. در هر سال، همزمان با شروع مهلت ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و انتشار دفترچه ثبت‌ نام، لیست رشته‌ های مقاطع کاردانی و کارشناسی که بدون نیاز به آزمون انتخاب می‌ شوند، در وب‌ سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می‌ شود.

مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد به دو دسته کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته تقسیم می‌شود. کاردانی پیوسته برای فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های فنی و کاردانی ناپیوسته برای فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های نظری ارائه می‌ شود. با استناد به اطلاعات منتشر شده در وب‌ سایت رسمی پردیس بین‌ المللی کیش دانشگاه آزاد، در ادامه، لیستی از رشته‌ های دانشگاه بین‌ المللی کیش برای مقطع کاردانی در سال 1403آورده شده است.

لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور مقطع کاردانی پیوسته

  • نرم‌ افزار کامپیوتر

لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته

  • حسابدارى

لیست رشته‌ های موجود در مقطع کارشناسی دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به کنکور در سال 1403

دانشگاه آزاد اسلامی به‌ عنوان مرکز اجرایی پذیرش دوره‌ های بدون آزمون، مسئول انتشار فهرست رشته‌ های بدون نیاز به کنکور دانشگاه آزاد مرکز پردیس کیش است. افراد متقاضی که تمایل به ثبت‌ نام در این مرکز دارند، پس از مطالعه دقیق لیست معرفی شده، می‌ بایست تعدادی از رشته‌ های بدون کنکور مرتبط با مقطع کارشناسی و همچنین رشته مورد تمایل خود را انتخاب نمایند.

اشخاصی که شرایط ثبت‌ نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را دارا می‌ باشند، می‌ بایست با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود، یکی از دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را انتخاب نمایند. مهم است به‌ یاد داشت که مقطع کارشناسی پیوسته برای فارغ‌ التحصیلان دیپلم و پیش‌ دانشگاهی و یا دارندگان دیپلم نظام جدید و حتی فارغ‌ التحصیلان مدارک کاردانی در نظر گرفته شده است. اما مقطع کارشناسی ناپیوسته تنها برای دارندگان مدرک کاردانی ارائه می‌ شود.

دوره‌ های کارشناسی دانشگاه پردیس کیش

در مقطع کارشناسی در دانشگاه پردیس کیش، که نماینده‌ ی دانشگاه تهران در این جزیره است، تعداد محدودی رشته علمی ارائه می‌ شود. به طور دقیق، تنها سه رشته شامل طراحی صنعتی ، مهندسی معماری و حقوق در این مقطع تحصیلی در دانشگاه پردیس کیش قابل انتخاب است. این گزینه‌ ها برای علاقمندان به تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه در جزیره کیش، به انتخابی منحصر به فرد تبدیل می‌ شوند.

دانشگاه پردیس کیش

فهرست رشته‌ های مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پردیس کیش بدون آزمون در سال 1403به صورت زیر است. در صورتی که تمایل دارید در دانشگاه پردیس کیش بدون نیاز به آزمون ثبت‌ نام کنید، باید پیش‌ تر مدارک موردنیاز را تهیه و سپس با کمال دقت به مراحل ثبت‌ نام اقدام کنید. افرادی که به ثبت‌ نام در دانشگاه بین‌ المللی کیش بدون کنکور علاقمند هستند و اعتماد خود را به سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد می‌ گذارند، ابتدا باید اطلاعات مربوط به مراحل و روش ثبت‌ نام در این دانشگاه را به دقت مطالعه کنند و اطمینان حاصل کنند که شرایط موردنیاز را دارا می‌ باشند.

لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور مقطع کارشناسی

  • علوم ورزشی
  • معمارى
  • حسابدارى
  • مهندسی تكنولوژى برق – قدرت
  • مهندسی اجرایی عمران

لیست رشته‌ های موجود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پردیس کیش با آزمون در سال 1403

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد از طریق شیوه نامه اختصاصی می‌رساند؛ پردیس بین المللی کیش با توجه به شرایط مندرج در شیوه نامه، اقدام به پذیرش دانشجو مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون اختصاصی می نماید.

دوره‌ های کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در دانشگاه پردیس کیش با آزمون

در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه پردیس کیش در رشته‌های بسیار متنوعی فعالیت کرده و دانشجو می‌پذیرد. بنابراین در این مقطع شما حق انتخاب بسیار بیشتری در مقایسه با دانشگاه شریف خواهید داشت. برای آگاهی از دامنه وسیعی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه پردیس کیش ارائه می‌دهد، لازم است که به لیستی که در ادامه آورده‌شده است، نگاهی بیندازید. این انتخاب‌ها می‌توانند بر اساس علاقه‌ها و استعدادهای شما شکل‌گیری یابند.

لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش با آزمون مقطع کارشناسی ارشد

  • مدیریت پروژه و ساخت
  • روانشناسی عمومی
  • حقوق خصوصی
  • حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی
  • حقوق نفت و گاز
  • مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی
  • مدیریت کسب‌ و کار گرایش استراتژی
  • مدیریت تحقیقات آموزشی
  • مدیریت کسب‌ و کار گرایش بازاریابی
  • مدیریت کسب‌ و کار گرایش سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
  • مدیریت کسب‌ و کار گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی
  • مدیریت کارآفرینی گرایش کسب‌ و کار جدید
  • مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی
  • مدیریت مالی گرایش‌های مهندسی مالی و مدیریت ریسک
  • مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش
  • آموزش زبان انگلیسی مهندسی نفت گرایش
  • آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش حرکات اصلاحی
  • مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها
  • مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها
  • مهندسی فناوری اطلاعات گرایش فناوری اطلاعات (IT)
  • مخازن هیدروکربوری
  • مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار
  • ایمنی
  • بهداشت و محیط زیست
  • مهندسی مکانیک گرایش‌های تبدیل انرژی و ماشین‌های آبی
  • زیست‌شناسی گرایش علوم سلولی و مولکولی
  • مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر
  • مهندسی معماری
  • گرایش‌های معماری و انرژی
  • معماری داخلی
  • طراحی صنعتی

همانگونه که مشخص است، دانشگاه پردیس کیش به همان اندازه که دانشگاه شریف، در مقطع کارشناسی ارشد به بررسی عمیق رشته‌ های مدیریتی و کسب و کار می‌پردازد. با این حال، بر خلاف دانشگاه صنعتی شریف، در دانشگاه تهران (دانشگاه پردیس کیش) امکان تعامل با سایر رشته‌ های محبوب در زمینه علوم انسانی و فنی نیز وجود دارد. از این رو، اگر نیاز به تحصیل در دانشگاه‌ های کیش در مقطع کارشناسی ارشد و در حوزه‌ های فنی یا علوم انسانی دارید، بهترین انتخاب ممکن برای شما پردیس دانشگاه تهران در این جزیره خواهد بود.

دوره های ارشد دانشگاه پردیس کیش

لیست رشته‌ های موجود در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه پردیس کیش با آزمون در سال 1403

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون اختصاصی دکتری از طریق شیوه نامه اختصاصی می‌رساند؛ پردیس بین المللی کیش با توجه به شرایط مندرج در شیوه نامه، اقدام به پذیرش دانشجو مقطع دکتری از طریق آزمون اختصاصی می نماید.

دوره‌ های دکتری تخصصی دانشگاه تهران در دانشگاه پردیس کیش با آزمون

تقریباً همه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد، در مقطع دکتری نیز در این دانشگاه قابل دسترسی هستند. حتی در این مقطع، تعداد بیشتری از رشته‌ها توسط پردیس کیش دانشگاه تهران ارائه می‌شوند. در ادامه، می‌توانید لیست کامل این رشته‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

لیست رشته‌ های دانشگاه پردیس کیش با آزمون مقطع دکتری

  • جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری
  • ژئومورفولوژی
  • جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی
  • جغرافیای سیاسی
  • حسابداری
  • مدیریت تولید و عملیات
  • مدیریت دولتی گرایش‌های تصمیم‌گیری و خط مشی گذاری عمومی
  • مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌های تفریحی
  • مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی
  • مدیریت رسانه
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت کارآفرینی
  • مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی و مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی
  • مدیریت مالی گرایش‌های مهندسی مالی
  • مدیریت ورزشی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش حرکات اصلاحی
  • آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش امدادگری ورزشی
  • فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی، فیزیولوژی ورزشی گرایش بیوشیمی و متابولیسم ورزشی
  • فیزیولوژی ورزشی گرایش قلب و عروق و تنفس
  • رفتارحرکتی گرایش رشد حرکتی
  • اقتصاد سنجی
  • علم اطلاعات و دانش شناسی با گرایش بازیابی اطلاعات و دانش
  • حقوق جزا و جرم‌شناسی
  • حقوق بین‌الملل عمومی
  • حقوق خصوصی
  • حقوق عمومی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • روانشناسی تربیتی
  • روابط بین‌الملل
  • روانشناسی عمومی
  • سنجش و اندازه‌گیری

لیست رشته‌ های رشته‌های گروه فنی و مهندسی دانشگاه پردیس کیش با آزمون مقطع دکتری

  • مهندسی نفت (مخازن)
  • مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی محیط زیست گرایش آب و فاضلاب
  • مهندسی محیط زیست گرایش آلودگی هوا
  • مهندسی پلیمر
  • مهندسی محیط زیست گرایش منابع آب
  • مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست
  • مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی نانوشیمی (علوم و فناوری نانو)
  • مهندسی هوا فضا گرایش آیرودینامیک
  • زیست‌شناسی گرایش علوم سلولی و مولکولی
  • شیمی پلیمر بیوانفورماتیک
  • مهندسی محیط زیست گرایش برنامه‌ریزی
  • معماری و پژوهش هنر
دوره های دکتری تخصصی دانشگاه پردیس کیش

شرایط تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پردیس کیش 1403

در فهرست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پردیس کیش در سال 1403، علاوه بر دوره‌های روزانه نوبت دوم، غیرانتفاعی و پیام نور، برخی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان نیز اعلام شده است. شرایط تحصیل در این رشته‌های دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور به شرح زیر می‌باشد:

🔸افرادی که دیپلم رشته‌های (تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان) را اخذ کرده‌اند و داوطلبان فنی حرفه‌ای و کار و دانش نظام قدیم با داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی (فوق دیپلم) می‌توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های دوره پردیس خودگردان اقدام کنند.

🔸 شرایط و نحوه پذیرش افراد داوطلبی که امتحان نهایی داشته‌اند، از طریق معدل کتبی دیپلم و بقیه داوطلبان از جمله دارای دیپلم فنی و حرفه‌ای از طریق معدل کل دیپلم انجام می‌شود.

🔸 دارندگان مدارک دیپلم نظام قدیم (چهار ساله)، دیپلم و پیش دانشگاهی، دیپلم سال دوازدهم (نظام جدید) و یا مدرک کاردانی با حداکثر تاریخ اخذ ۳۱ شهریور 1403واجد شرایط ثبت‌نام هستند.

🔸 دانشجویان دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها می‌توانند تا ۳۰ شهریور ۱۴۰ انصراف قطعی از رشته اول خود به دانشگاه اعلام نمایند.

🔸 دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1403در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دو نوبت نیمسال اول تحصیلی (ورودی مهر) و نیمسال دوم تحصیلی (ورودی بهمن)، بدون برگزاری آزمون ورودی، بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان (معدل مقطع قبلی) جذب می‌کند.

🔸 برای ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد آموزش بین‌المللی کیش، دفترچه ثبت‌نام به صورت مجزا برای هر کدام از مقاطع تحصیلی در سایت دانشگاه آزاد منتشر می‌شود و همچنین در مقاله ی دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403-1404 نیز میتوانید دانلود کنید . داوطلبان می‌توانند لیست رشته‌های ارائه شده را در این دفترچه ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد آموزش بین‌المللی کیش بررسی نمایند.

شرایط ثبت‌نام دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور 1403

یکی از مهم‌ترین مراحل پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور دانشگاه آزاد، مطالعه دقیق آن و بررسی اقسام مختلف این دفترچه می‌باشد. از جمله این اقسام می‌توان به شرایط و ضوابط ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه بین‌المللی کیش مهر و بهمن 1403اشاره کرد.

شرایط ثبت‌نام در دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است. شرایط عمومی برای تمامی مقاطع یکسان است، اما مهم‌ترین شرایط اختصاصی در هر مقطع به صورت جداگانه موردنظر قرار می‌گیرند. می‌توان مهم‌ترین شرایط عمومی و اختصاصی را در چند موضوع معرفی کرد:

دانشگاه پردیس کیش

شرایط عمومی ثبت‌نام دانشگاه پردیس کیش بدون آزمون 1403

🔸 شرایط عمومی جهت ورود به دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور به ایجاد تمایل به موارد زیر مرتبط است:

🔸 پذیرش اصول و مبادی دین اسلام یا یکی از ادیان رسماً تایید شده در قوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران.

🔸 پیروی و انطباق عملی با قوانین و مقررات نظام سیاسی جمهوری اسلامی.

🔸 عدم داشتن گذشته‌ای نامناسب از نظر اخلاقی و عدم داشتن تاریخچه‌ای از مشارکت در فساد اخلاقی.

🔸 عدم داشتن وابستگی به مواد مخدر.

🔸 داشتن توانایی فیزیکی کافی و مناسب برای تطابق با نیازهای رشته تحصیلی انتخابی در دانشگاه.

🔸 پذیرش و رعایت تمامی مقررات و ضوابط دانشگاه.

🔸 ممنوعیت انتقال نقل درون دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرش بدون آزمون.

🔸 تعهد به پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانشگاه طبق مصوبات سالیانه.

این مشخصات اساسی افرادی که تمایل به ورود به دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور دارند، باید تطابق کاملی با آنها داشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام دانشگاه پردیس کیش بدون آزمون 1403

شرایط اختصاصی ورود به دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور به شرح زیر است:

  • ارائه مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم یا مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید در رشته‌ های نظری، فنی و حرفه‌ ای و کار و دانش (مرتبط با مقطع کاردانی پیوسته).
  • افرادی که مدرک دیپلم نظری دارند و رشته انتخابی آن‌ ها با مدرک تحصیلی غیر متجانس است، باید حداکثر 12 واحد جبرانی را پاس کنند.
  • امکان استفاده از مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم، مدرک دیپلم سه ساله نظام قدیم همراه با مدرک پیش دانشگاهی، مدرک دیپلم سه ساله نظام جدید یا مدرک کاردانی (فوق     دیپلم) به جای مدرک پیش دانشگاهی (برای مقطع کارشناسی پیوسته).
  •  امکان استفاده از مدرک کاردانی (فوق دیپلم) پیوسته یا ناپیوسته با معدل بالای 12 (برای مقطع کارشناسی ناپیوسته).
  • افراد با مدرک کاردانی پیوسته می‌ بایست 20 واحد جبرانی را پاس کنند (برای مقطع کارشناسی ناپیوسته).
  •  کسب معدل بالای 12 در مدرک کاردانی برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته.
  •  انتخاب رشته متناسب با مدرک دیپلم در رشته‌ های کار و دانش، فنی و حرفه‌ ای و هنرستان برای افراد با مدرک کاردانی پیوسته (مرتبط با مقطع کارشناسی پیوسته).
  • داشتن مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی برای افراد با مدرک کاردانی ناپیوسته (مرتبط با مقطع کارشناسی ناپیوسته).
  • فارغ التحصیلان کاردانی علوم پزشکی مجاز به ثبت‌ نام در مقاطع بالاتر (مربوط به مقطع کاردانی ناپیوسته).

این شرایط به دقت برای ورود به دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور لازم است رعایت شوند.

میزان اعتبار و نحوه صدور مدارک دانشگاه پردیس 1403

راجع به اعتبار مدارک دانشگاه پردیس کیش، برخی ابهامات وجود دارد، اما طبق گفته مدیر کل برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، مدارک دانش آموختگان پردیس‌های خودگردان با دانشگاه‌های روزانه برابری دارند. این پردیس‌ها مطابق تصمیم‌های شورای گسترش آموزش عالی، تحت نظارت وزارت علوم عمل می‌کنند و به طور معمول، مدارک آموزشی این گونه دانشگاه‌ها کاملاً قابل اعتماد و قبول هستند.

اعتبار مدارک دانشگاه پردیس کیش به مانند مدارک دوره‌هایی مثل پیام نور، غیردولتی، غیرانتفاعی، نوبت دوم و روزانه، از طریق مجوزهای شورای گسترش آموزش عالی تأیید می‌شوند. این تأیید به معنای تطابق این مدارک با استانداردهای تعلیم و تربیت است.

لازم به ذکر است که در دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور، اساتید برتر و درجه یک تدریس می‌کنند و نحوه ارائه درس‌ها در این دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های دولتی از نظر کیفیت مشابهی برخوردار است. به همین ترتیب، تجربه تحصیلی در این مؤسسات نیز باعث بالارفتن کیفیت آموزش و یادگیری می‌شود.

به هر حال، در مدارک تحصیلی، واقعیت پردیس خودگردان نیز ذکر خواهد شد.

دانشگاه پردیس کیش

مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور 1403

باید در نظر داشت که امکان تحصیل بدون کنکور، به ویژه برای افرادی که علاقه دارند در رشته مورد علاقه‌ شان تحصیل کنند، به عنوان یک فرصت بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. این فرصت طلایی به افراد این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به شرکت در آزمون دشوار کنکور، در مسیر تحصیل خود پیش بروند. هر ساله رقابت شدیدی در تمام مقاطع برای ورود به دانشگاه پردیس کیش بین‌المللی وجود دارد، که تنها تعداد کمی از افراد می‌توانند در رشته دلخواه خود موفق شده و به تحصیل ادامه دهند. با این همه، امکان تحصیل در دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور، یک فرصت استثنایی به شمار می‌آید تا بدون نیاز به اختصاص وقت برای مطالعه دروس کنکور، در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازید. این امر به عنوان یک گذراندنی به نظر می‌رسد تا در مسیر تحصیلی خود با انگیزه بیشتری پیش بروید.

دانشگاه پردیس کیش

شهریه دانشگاه پردیس کیش 1403

در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پردیس بین‌ المللی به داوطلبان با یک پذیرش نسبتاً آسان، به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی، شهریه‌های بالا اعمال می‌کند که برای بسیاری از علاقه‌ مندان به تحصیل در این دانشگاه، تبدیل به یک مسئله معقولی می‌شود. این وضعیت گاهاً علاقه‌مندان را به تقسیط شهریه و پرداخت اقساط وادار می‌کند.

در رشته‌های مختلف از علوم پزشکی تا علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و رشته‌های انسانی، دانشگاه‌های پردیس بین‌المللی هر ساله از طریق آزمون کنکور سراسری یا آزمون اختصاصی، دانشجو می‌پذیرند و شهریه‌ها در هر مقطع و رشته به صورت متفاوتی تعیین می‌شوند. دانشجویان پردیس بین‌المللی کیش باید به خاطر داشته باشند که هر ساله، میزان شهریه در دانشگاه‌های پردیس بین‌المللی با درصدی حدود 10 تا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

زمان و روش ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه پردیس کیش 1403

همان‌طور که اشاره شده، فرصت ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه پردیس کیش بدون کنکور در دو دوره مهر و بهمن به شکل منظم ارائه می‌شود. این فرآیند پس از تدابیر و ساماندهی رشته‌ های بدون آزمون و اجرایی شدن مسئولیت‌ ها، به صورت هماهنگ با دیگر دانشگاه‌ های بدون آزمون انجام می‌شود. به عبارت دیگر، دانشگاه آزاد آموزش بین‌المللی کیش نیز هم‌زمان با سایر مؤسسات آموزشی بدون کنکور، مراحل ثبت‌نام خود را آغاز می‌کند.

اگر الگوی زمانی مشابه سال گذشته در نظر گرفته شود، احتمالاً لینک ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آموزش بین‌المللی کیش برای دوره مهر حدوداً از ماه مرداد و برای دوره بهمن حدوداً از اواخر ماه آذر فعال خواهد شد. این فرآیند ثبت‌ نام بدون آزمون به صورت آنلاین و از طریق وب‌ سایت دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org قابل انجام خواهد بود. 

ثبت نام دانشگاه پردیس کیش

نحوه ثبت‌ نام در دانشگاه پردیس کیش ، به طریقی مشابه دانشگاه آزاد اسلامی عمل می‌کند. برای انجام این فرآیند، می‌توانید اقدامات زیر را دنبال کنید:

1. به وب‌سایت سنجش با آدرس azmoon.org مراجعه کنید.

2. در صفحه اصلی سایت، بر روی گزینه “سامانه ثبت نام بدون آزمون مقطع کاردانی پیوسته، ناپیوسته و یا کارشناسی پیوسته، ناپیوسته” کلیک کنید.

سپس به منظور پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم سال تحصیلی 1403، بر روی این گزینه کلیک نمایید. با این اقدامات ، شما به صورت آنلاین و از طریق وب‌ سایت سنجش ، قادر به ورود به فرآیند ثبت‌ نام خواهید بود. این روش شبیه به فرآیند ثبت‌ نام دانشگاه آزاد اسلامی است و شما می‌توانید با اطمینان به تحصیلات خود در دانشگاه پردیس کیش ادامه دهید. 

دانشگاه پردیس کیش

3. به منظور ادامه، بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نمایید تا به مرحله بعدی ورود پیدا کنید.

ثبت نام دانشگاه پردیس کیش

4. پیش از خرید کارت اعتباری، لطفاً مطالب موجود در صفحه را به دقت مطالعه کرده و سپس برروی دکمه ادامه کلیک نمایید.

ثبت نام دانشگاه پردیس کیش

5. لطفاً یکی از مقاطع تحصیلی را مطابق با تصویر انتخاب کرده و سپس برروی دکمه ادامه کلیک نمایید.

سایت سنجش انتخاب مقاطع دانشگاه پردیس کیش

6. لطفاً اطلاعات ثبت نام خود را با دقت وارد کرده و سپس بر روی دکمه ثبت اطلاعات و تکمیل خرید کلیک نمایید.

ثبت نام دانشگاه پردیس کیش

7. در این مرحله، خواهشمند است اطلاعات کارت بانکی خود را با دقت وارد نموده و سپس گزینه پرداخت را انتخاب فرمایید.

ثبت نام دانشگاه پردیس کیش

آخرین اخبار بدون کنکور دانشگاه پردیس بین‌ المللی کیش در سال 1403

طلاعیه مربوط به برگزاری آزمون جامع شفاهی نیمسال دوم سال تحصیلی 1403 – 1404 به اطلاع می رساند:

به دانشجویان گرامی در مقطع دکترا اعلام می شود که برنامه آزمون جامع شفاهی در سامانه دانشگاه در حال برگزاری می باشد، و این آزمون در بیش از 50 رشته تخصصی ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به وبسایت kish.iau.ir مراجعه فرمایید.

همچنین، قبول شدگان محترم تکمیل ظرفیت آزمون مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین‌ المللی کیش دانشگاه تهران خواهشمند است برای ثبت نام الکترونیکی، به سرعت به سامانه reg.ut.ac.ir مراجعه نمایند. همچنین، اطلاعیه‌ های مهم مرکز کیش را از طریق رسانه‌ های صدا و سیما دنبال نمایند.

پرسش و پاسخ

تمامی رشته ها بدون کنکور ارائه می شوند غیر از رشته های پزشکی و پیراپزشکی که با آزمون هستند.

خلاصه مطلب

در این مقاله ، دانشگاه پردیس بین‌ الملل کیش بدون کنکور 1403را معرفی کرده و فهرست به روز رشته‌ های ارائه شده توسط این دانشگاه را آورده‌ایم. این دانشگاه سالانه در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، ارشد و دکتری با رویکرد بدون کنکور و با آزمون و همچنین بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان ، دانشجو می‌ پذیرد. اگر به تحصیل در یکی از رشته‌ های این دانشگاه علاقه‌ مندید، می‌ توانید از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org برای ثبت‌ نام اقدام کنید.

برای ورود به دانشگاه پردیس بین‌ الملل کیش، داوطلبان باید به شرایط کلی و خاصی امتثال کنند که در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده است.

2 پاسخ

  1. مقاله جامع و کاملی بود ، اما کاشکی میزان شهریه به تور تقریبی میگفتی که چقدر بیشتر از بقیه جاهاست

    1. سلام. ممنون بابت پیشنهادتون اما امکانش نیست چون شهریه ها قابل تغییر هست و رشته ها با یک دیگر نیز از لحاظ شهریه متفاوت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *